Позакласний урок присвячений В.Сухомлинському " Роби добро і воно тобі одізветься" |
МЕТА: розширити знання дітей про життя і творчість В.Сухомлинського; формувати оцінні
судження щодо ознак добра і зла; збагачувати словник учнів; формувати читацький інтерес;
розвивати вміння колективно обговорювати прочитане, уважно і зацікавлено слухати товариша і
доповнювати його відповідь у ході бесіди; виховувати інтерес до художньої літератури;
виховувати в учнів доброту, чуйність, милосердя до близьких людей, осуд проявів жорстокості,
байдужості, заздрості, недоброзичливості.
ОБЛАДНАННЯ: портрет, виставка книг В.Сухомлинського, презентація.
ХІД УРОКУ
І. Організація класу.
Ви добро лиш творіть повсюду
Хай теплом ваші повняться груди
Ви викопайте і почистіть криницю
Волю дайде, нагодуйте пташину
Приголубте навіть дитину
Бо людина у цьому світі
Лиш добро повинна творити
Дуже мудро говорить народ: « Роби добро і воно повернеться до тебе. Будеш робити зло і
воно повернеться до тебе.»
Щира усмішка, добре слово і хоча б краплинка тепла, мають дуже велику силу. Вони допоможуть
нам пройти дорогою добра за мудрими творами В. Сухомлинського.
ІІ. Повідомлення теми і мети уроку.
Епіграфом до нашого уроку будуть слова
… Живи, добро звершай,
Та нагород за це не вимагай.
Хай оживає істина стара:
Людина починається з добра.
Тож, тема нашого уроку: «Роби добро і воно тобі озветься»
- Людина народжується на світ, щоб лишити по собі слід вічний. Ці слова належать тому, хто
все своє життя віддав дітям. Автор книги “Серце віддаю дітям ” - В.Сухомлинський.
Сьогоднішній урок присвячений його творчості.
До збірки « Вічна тополя» ввійшли повчальні казки, оповідання, новели написані для дітей і
дорослих. Кожна казка, кожне оповідання розповідають про неповторну красу природи, магічну
силу доброти і чуйності у взаєминах між людьми, пробуджують в нас бажання захистити
слабшого, допомогти старшому.
ІІІ. Етап “Презентація”
Презентація творчого шляху В.Сухомлинського.
ІV. Поетична галявина.
Мої кохані, милі вороги!
Я мушу вам освідчитись в симпатії.
Якби було вас менше навкруги,—
людина може вдаритись в апатію.
Я мушу вам освідчитись в симпатії.
Якби було вас менше навкруги,—
людина може вдаритись в апатію.
Мені смакує ваш ажіотаж.
Я вас ділю на види і на ранги.
Ви — мій щоденний, звичний мій тренаж,
мої гантелі, турники і штанги.
Я вас ділю на види і на ранги.
Ви — мій щоденний, звичний мій тренаж,
мої гантелі, турники і штанги.
Спортивна форма — гарне відчуття.
Марудна справа — жити без баталій.
Людина від спокійного життя
жиріє серцем і втрачає талію.
Марудна справа — жити без баталій.
Людина від спокійного життя
жиріє серцем і втрачає талію.
Спасибі й вам, що ви не м’якуші.
Дрібнота буть не годна ворогами.
Якщо я маю біцепси душі —
то в результаті сутичок із вами.
Дрібнота буть не годна ворогами.
Якщо я маю біцепси душі —
то в результаті сутичок із вами.
Отож хвала вам!
Бережіть снагу.
І чемно попередить вас дозвольте:
якщо мене ви й зігнете в дугу,
то ця дуга, напевно, буде вольтова.
Бережіть снагу.
І чемно попередить вас дозвольте:
якщо мене ви й зігнете в дугу,
то ця дуга, напевно, буде вольтова.
Ліна Костенко
Як до Тебе протоптати тропи?
В сивій млі спостерегти мету?
Чи ж пропалить синій жар Європи
Азії проказу золоту?
Ось мовчиш, незбагнена, незнана,
Мов прозорий жовтень, нежива,-
Що ж Тобі — прокляття чи осанна?
Мертві звуки, неживі слова.
Рівний простір в язвах позолоти
Залягає площиною піль,
Тільки часом — Твій єдиний готик —
Повстають жертовники топіль,
Перетявши безнадійний позем,
Вносячи мірило у безкрай,
Що завжди беззахисний на грози
Сумно мріє про майбутній рай.
Євген Маланюк
Я був на далекій чужині,
Там небо таке ж голубе,
Та тільки нема Батьківщини,
Нема там, Вітчизно, тебе,
Там небо таке ж голубе,
Та тільки нема Батьківщини,
Нема там, Вітчизно, тебе,
Бо в ріднім краю над землею
Чистіша і глибша блакить.
І сонце Вітчизни моєї
Яскравіше в небі горить.
Чистіша і глибша блакить.
І сонце Вітчизни моєї
Яскравіше в небі горить.
Я слухав пісні на чужині —
Хороші думки в тих словах,
Але то не крила орлині,
Що є в наших рідних місцях.
Хороші думки в тих словах,
Але то не крила орлині,
Що є в наших рідних місцях.
Василь Сухомлинський
V. Правела життя.
1. Наодинці з собою роби так, як ти робив би на людях.
2. Будь щедрим, безкорисливим, гостинним.
3. Поважай і слухайся батьків.
4. Будь правдивим і чесним.
5. Будь чуйним до людського горя, милосердним.
6. Захищай молодшого і слабшого від тебе.
7. Поважай дівчат, жінок.
8. Не глузуй з малих і немічних
9. Люби і захищай тварин.
10. Пробачай помилки іншим.
11. Ніколи не заздри.
12. Жалій інших, а не себе.
Дорогі мої діти, я думаю кожен з вас, буде дотримуватися цих правел і рекомендуватиме їх іншим.
VІІ. Проблемна ситуація.
Торбинка добра.
- Наш урок добігає кінця. Погляньте на цю торбинку,
наш скарб. Кожен урок—це частинка великого шляху до знань. Щоразу ви берете щось для
розумового розвитку і для душі. Сьогодні мені хотілося б, щоб ви взяли для себе з цієї торбинки
найкрасивіше слово: слово, яке буде жити і у ваших голівках, і у вашому серці. Відшукайте його.
VІІІ. Підсумок уроку.
- Чого вчать твори В.Сухомлинського?
- Які почуття викликав у вас урок?
- Тримайте свою душу завжди відкритою для добра, щастя, любові, і тоді ви відчуєте, яке
прекрасне життя.
Кожна людина може бути чарівником і для цього не потрібна чарівна паличка. Достатньо сказати
добре слово, або зробити добре діло.Поверніться один до одного побажайте чогось доброго один
одному. Творіть добро і воно повернеться до вас.
І запам'ятайте,лише любов у серці кожного може зробити світ кращим!!
Комментарии
Отправить комментарий