Позакласний урок присвячений В.Сухомлинському
" Роби добро і воно тобі одізветься"

МЕТА: розширити знання дітей про життя і творчість В.Сухомлинського; формувати оцінні судження щодо ознак добра і зла; збагачувати словник учнів; формувати читацький інтерес; розвивати вміння колективно обговорювати прочитане, уважно і зацікавлено слухати товариша і доповнювати його відповідь у ході бесіди; виховувати інтерес до художньої літератури; виховувати в учнів доброту, чуйність, милосердя до близьких людей, осуд проявів жорстокості, байдужості, заздрості, недоброзичливості.
ОБЛАДНАННЯ: портрет, виставка книг В.Сухомлинського, презентація.

ХІД УРОКУ
 І. Організація класу. 

Ви добро лиш творіть повсюду
Хай теплом ваші повняться груди 
Ви викопайте і почистіть криницю 
Волю дайде, нагодуйте пташину 
Приголубте навіть дитину 
Бо людина у цьому світі 
Лиш добро повинна творити 

Дуже мудро говорить народ: « Роби добро і воно повернеться до тебе. Будеш робити зло і воно повернеться до тебе.» Щира усмішка, добре слово і хоча б краплинка тепла, мають дуже велику силу. Вони допоможуть нам пройти дорогою добра за мудрими творами В. Сухомлинського.

ІІ. Повідомлення теми і мети уроку. 

Епіграфом до нашого уроку будуть слова 

… Живи, добро звершай, 
Та нагород за це не вимагай. 
Хай оживає істина стара: 
Людина починається з добра. 

Тож, тема нашого уроку: «Роби добро і воно тобі озветься»
- Людина народжується на світ, щоб лишити по собі слід вічний. Ці слова належать тому, хто все своє життя віддав дітям. Автор книги “Серце віддаю дітям ” - В.Сухомлинський. Сьогоднішній урок присвячений його творчості. До збірки « Вічна тополя» ввійшли повчальні казки, оповідання, новели написані для дітей і дорослих. Кожна казка, кожне оповідання розповідають про неповторну красу природи, магічну силу доброти і чуйності у взаєминах між людьми, пробуджують в нас бажання захистити слабшого, допомогти старшому.

ІІІ. Етап “Презентація”

Презентація творчого шляху В.Сухомлинського.

ІV. Поетична галявина.

Мої кохані, милі вороги!
Я мушу вам освідчитись в симпатії.
Якби було вас менше навкруги,—
людина може вдаритись в апатію.
Мені смакує ваш ажіотаж.
Я вас ділю на види і на ранги.
Ви — мій щоденний, звичний мій тренаж,
мої гантелі, турники і штанги.
Спортивна форма — гарне відчуття.
Марудна справа — жити без баталій.
Людина від спокійного життя
жиріє серцем і втрачає талію.
Спасибі й вам, що ви не м’якуші.
Дрібнота буть не годна ворогами.
Якщо я маю біцепси душі —
то в результаті сутичок із вами.
Отож хвала вам!
Бережіть снагу.
І чемно попередить вас дозвольте:
якщо мене ви й зігнете в дугу,
то ця дуга, напевно, буде вольтова.
                                      Ліна Костенко
Як до Тебе протоптати тропи?
В сивій млі спостерегти мету?
Чи ж пропалить синій жар Європи
Азії проказу золоту?

Ось мовчиш, незбагнена, незнана,
Мов прозорий жовтень, нежива,-
Що ж Тобі — прокляття чи осанна?
Мертві звуки, неживі слова.

Рівний простір в язвах позолоти
Залягає площиною піль,
Тільки часом — Твій єдиний готик —
Повстають жертовники топіль,

Перетявши безнадійний позем,
Вносячи мірило у безкрай,
Що завжди беззахисний на грози
Сумно мріє про майбутній рай.

                                                   Євген Маланюк

Я був на далекій чужині,
Там небо таке ж голубе,
Та тільки нема Батьківщини,
Нема там, Вітчизно, тебе,
Бо в ріднім краю над землею
Чистіша і глибша блакить.
І сонце Вітчизни моєї
Яскравіше в небі горить.
Я слухав пісні на чужині —
Хороші думки в тих словах,
Але то не крила орлині,
Що є в наших рідних місцях.
                                       Василь Сухомлинський
V. Правела життя.
1. Наодинці з собою роби так, як ти робив би на людях. 
2. Будь щедрим, безкорисливим, гостинним. 
3. Поважай і слухайся батьків. 
4. Будь правдивим і чесним. 
5. Будь чуйним до людського горя, милосердним. 
6. Захищай молодшого і слабшого від тебе. 
7. Поважай дівчат, жінок. 
8. Не глузуй з малих і немічних 
9. Люби і захищай тварин. 
10. Пробачай помилки іншим. 
11. Ніколи не заздри. 
12. Жалій інших, а не себе.
Дорогі мої діти, я думаю кожен з вас, буде дотримуватися цих правел і рекомендуватиме їх іншим.
VІІ. Проблемна ситуація. 
Торбинка добра.
- Наш урок добігає кінця. Погляньте на цю торбинку, наш скарб. Кожен урок—це частинка великого шляху до знань. Щоразу ви берете щось для розумового розвитку і для душі. Сьогодні мені хотілося б, щоб ви взяли для себе з цієї торбинки найкрасивіше слово: слово, яке буде жити і у ваших голівках, і у вашому серці. Відшукайте його.
VІІІ. Підсумок уроку. 
- Чого вчать твори В.Сухомлинського? - Які почуття викликав у вас урок? - Тримайте свою душу завжди відкритою для добра, щастя, любові, і тоді ви відчуєте, яке прекрасне життя. Кожна людина може бути чарівником і для цього не потрібна чарівна паличка. Достатньо сказати добре слово, або зробити добре діло.Поверніться один до одного побажайте чогось доброго один одному. Творіть добро і воно повернеться до вас.
І запам'ятайте,лише любов   у серці кожного може зробити світ кращим!!

Комментарии

Популярные сообщения из этого блога

Виховна година 8 клас