Виховна година 8 клас
ПІДВИСОЦЬКА ЗАГАЛЬНООСВІТНЯ ШКОЛА І – ІІІ СТУПЕНІВ
ІМЕНІ Т.Г.ШЕВЧЕНКА
ПІДВИСОЦЬКОГО НВО
Підготувала:
класний керівник 8 класу
Шлапак І.М.
ПІДВИСОКЕ – 2017
Тема виховного
заходу: “За мир у
всьому світі!” (Урок
миру та дружби).
Учасники: учні 8 класу.
Мета:
•
формувати
у школярів такі поняття, як "дружба",
"взаємодопомога", ”ввічливість”, “доброта”,
”людяність”;
• розвивати
навички творчого і логічного мислення, вміння грамотно і переконливо доводити власну думку;
• виховувати доброзичливе ставлення один до одного.
Очікувані результати:
• засвоєння інформації про День Миру;
• формування понять “дружба”; “доброта”.
• оволодіння навичками колективної роботи; взаємодопомоги у
вирішенні проблем.
Обладнання та матеріали:
- аркуші білого паперу, клейка стрічка, клей,
олівці;
- маленькі зображення сонця, хмарок, квітів, посмішок,
сердець, крапельок із білого паперу, малюнок грозової
хмари, лист ватману із зображенням забрудненого океану;
- картки з текстом, музичний
центр.
“Потрібен мир – тобі й мені
І
всім на світі дітям!
Не
тільки вранці навесні
Нехай
нам сонце світить.
Потрібен мир, трава в росі,
Усміхнений нащадок.
Потрібен мир усім-усім,
Отриманий у спадок”.
Хід виховного заходу
Ведуча: Доброго дня,
діти! Я дуже рада бачити вас у цьому класі. Сьогодні ми будемо обговорювати одну з найважливіших
тем – тему миру і дружби. Перш ніж розпочати розмову, я попрошу кожного з вас доповнити
незавершені речення. Наприкінці нашої зустрічі ми порівняємо, чи змінилася ваша думка
на тему миру і дружби. Цілком ймовірно, що ви відкриєте для себе щось нове,
поглянете на свої стосунки з друзями з іншого боку, відкриєте в цих стосунках щось нове…
(Учасникам зустрічі роздаються картки з початком речення, вони продовжують фрази. По закінченні роботи відкладають картки на край столу
до кінця заходу.)
• Друг – це той, хто...
• Мир – це...
• З другом я часто...
• Приятель і друг – не зовсім одне й те саме, бо...
• З другом можна...
• Я товаришую з…..., бо
Ведуча: А вам відомо,
коли саме люди святкують День Миру? Чому в світі прийнято відзначати це світо?
Відповіді учнів: День Миру святкують щороку 21 вересня, адже в цей день ми
всі маємо задуматися над тим, що таке МИР і ЗЛАГОДА на Землі.
Ведуча: Спасибі за відповідь, це дійсно так. Для більшості людей планети Земля мир
– це повсякденна реальність. На наших вулицях безпечно, ми ходимо до школи.
Там, де уклад суспільства міцний, безцінний дар миру може ніхто особливо й не
помічати. Та чи всі діти на Землі живуть добре і щасливо? Для багатьох людей у
сучасному світі спокійне життя — це лише казкова мрія, багато дітей страждають,
вони не мають сім'ї, але мають багато горя. Для них, насамперед, і існує день
Миру.
Ведуча: У 1982 році у своїй резолюції Генеральна Асамблея ООН проголосила Міжнародний день
миру (International Day of Peace) як день глобального припинення вогню і
відмови від насильства. З тих пір свято, яке відзначається 21 вересня, залучило
мільйони людей, охопивши багато країн та регіонів. Цей день закликає людей не
тільки замислитися про мир, а й зробити щось заради нього.
Ведуча: Давайте разом подумаємо, чим ми
можемо допомогти цим дітям. Яким би ви хотіли бачити світ, і що можна зробити,
щоб світ став кращим? З чого почати? З чого взагалі все починається? Наприклад,
у кожного з нас є руки. Що ми можемо зробити цими руками?
Відповіді учнів: писати, навчатися у школі, допомагати
вдома, грати на музичних інструментах, їсти, малювати тощо.
Ведуча: Ми можемо робити руками багато чого. Але чому трапляється, що люди
починають робити своїми руками погане: беруть в руки зброю, створюють бомби? Чому їм на думку
спадають погані думки. Усе в світі залежить від того, про що
ми думаємо, які у нас думки. Чому так відбувається? Можливо, люди не вміють дружити? Можливо, вони не знають, що таке дружба та мир?
А як ви думаєте, навіщо
потрібна дружба?
За допомогою тренінгу “Моя думка” ви можете висловити свою точку зору з цього
приводу.
(З протилежних сторін класу висять два плакати:“Дружба у класі не потрібна", “Дружба у класі потрібна”. Учням пропонується
визначити свою позицію і стати біля того плакату, який відповідає їхній точці
зору.)
Ведуча: А зараз ми
проведемо мозковий штурм "Вислови свою думку"
“Дружба – це..."
(Учасникам зустрічі пропонується
відповісти на питання, що означає "дружба", навіщо вона потрібна
людям? Усі відповіді записуються на плакаті. Ведучий резюмує і дає визначення
поняттю "дружба", навіщо вона потрібна людям?)
(Відповіді учнів: ДРУЖБА є одним із видів особистих стосунків, індивідуально- вибіркова, вільна і заснована на взаємній
симпатії.
ДРУЗІ допомагають один одному самовіддано,
"не в
службу, а в
дружбу".
ДРУЖБА – це
стосунки, які тримаються
на вірності, взаємодопомозі, відвертості й довірі.)
Ведуча: (ставить питання для обговорення)
1. З
якими труднощами ви зіткнулися під час виконання цієї вправи?
2. Ви могли б ви впоратися без допомоги та підтримки?
3. Чи хочете ви допомогти світу?
Ведуча: Ми можемо
допомогти світу? Щоб зробити це, ми завжди повинні пам'ятати про усе добре, що
в нас є, використовувати це у своєму житті, у своїх словах і вчинках, дарувати
добро тим, хто поруч із нами. Довіряти один одному. Надавати допомогу і знати, що ви комусь
потрібні.
Давайте побудуємо “Ланцюжок побажань”.
(Перший учень кожного ряду отримує картку із зображенням посмішки. За
сигналом ведучого діти передають картку на інший кінець ряду. Потім картка
повертається назад, але з гарними побажаннями до того, кому вона передається.)
Ведуча: Вийшло?
Важко було? Чому це сталося? Тому, що ми не виявляємо найкращі якості свого характеру кожного дня. Давайте робити це частіше.
Тоді ми дійсно зможемо щось подарувати світові. Світ величезний. Кожен з нас є
невеличкою частинкою земної кулі. Якщо кожна частинка буде чистою і доброю, то
на Землі усе буде чистішим. А зараз це ми спробуємо зобразити наочно, і для
цього проведемо гру “Мій внесок у справу миру”.
(На дошці вивішується ватман із зображенням брудного океану. Дітям
роздаються аркуші білого паперу у формі маленьких крапельок. Кожному
пропонується написати свої побажання, що б він хотів би подарувати світу.
Крапельки прикріплюються до зображення океану.)
Ведуча: Наш океан став
набагато чистішим, хоча ще залишилися темні плями. А це означає, що треба і
надалі продовжувати дарувати світу добро. У світі без миру, дружби і
взаєморозуміння не прожити. Це повинен розуміти кожен і йти з цією думкою по
життю.
Ведуча: Підсумуємо нашу
зустріч.
- Які результати нашої зустрічі?
- Як ви почували себе під час роботи?
- Що нового про дружбу і мир ви дізналися у
процесі роботи? Чи змінилося ваше ставлення до тих записів, які ви зробили на
початку виховної години?
Пропоную знову дописати початі фрази:
• Друг – це той, хто...
• Мир – це...
• З другом я часто...
• Приятель і друг – не зовсім одне й те
саме, бо...
• З другом можна...
• Я товаришую з… тому що...
Ведуча: Ми дякуємо всім
за плідну роботу, зичимо миру і злагоди вашим домівкам. До нових
зустрічей!
Комментарии
Отправить комментарий