Перший урок.

Підвисоцьке НВО, Підвисоцька ЗШ І-ІІІ ст., ім. Т.Г.Шевченка
Перший урок – тренінг  для учнів 8 класу






« Україна – вільна країна і наша родина, ми будуємо сучасну і європейську державу»



  
Підготувала: класний керівник – Шлапак І.М.



Мета:
•        формування загальнолюдських  принципів і норм життєдіяльності людини, суспільства й держави.
•        навчити учнів розуміти грані особистості; розрізняти ознаки самоповаги, власної гідності; усвідомлювати роль цінностей в житті людини;
•        сприяти становленню адекватної самооцінки учня (розуміння себе як цінності, людини з правами, свободами, інтересами);
•        виховувати патріотизм,  формувати гордість за досягнення своєї держави.

Ключові слова: європейські цінності, ціннісне ставлення особистості,  ціннісні орієнтації,  життєві цінності, самореалізація людини
Матеріали та обладнання: папір і маркери,  дошка і крейда, роздатковий матеріал,ноутбук,інтерактивна дошка.

Хід уроку
Учитель :
        Шановна вся наша шкільна родино! Щиро вітаю вас. А зібралися ми сьогодні не випадково. 1 вересня – завжди свято. Свято зустрічі з однолітками, друзями, учителями, це свято відкриває шлях до нових знаннь для життя в согоденні та майбутньому. А щоб життя було цікавим і захоплюючим, творчим і багатим, усім треба жити у дружбі й мирі, адже тільки у такій співпраці усім буде цікаво, комфортно і затишно. Отже, починаємо наше свято.
Почнемо з того, що наш український народ — це дуже давня нація і живе він на цій святій землі уже багато тисяч років. А тому у людей виробилися за багато тисячоліть певні звички, традиції, писані й неписані закони, за якими відразу можна впізнати українця серед сотень інших націй і народностей. Тож ці риси характеру і поведінки стали національною ознакою.

Так, це працелюбність, любов до праці, бажання вчитися, все мати і все вміти. І хоч одна людина всього вміти і всього зробити не може, та в гурті, в колективі — це можливо. Ось, наприклад, українці завжди любили землю, бо вона в нас родюча, що не посієш, те вродить. То як можна таку землю не любити? Тому працювали на землі, обробляли, вчилися сіяти, збирати. Стали землеробами та ще й дуже вправними.
А ще українці свободолюбний народ. Понад усе наші люди люблять волю, щоб їхній праці і життю ніхто не заважав. Бо сам народ миролюбний, цінує мир і спокій, ніколи не завойовував чужих земель, хоча сам страждав від набігів різних войовничих народів і змушений був проганяти ворогів зі своєї землі.
Наш народ — добрий, гостинний і щедрий. Українці дуже постраждали від голоду у двадцяті, тридцяті, сорокові роки минулого століття. Тому завжди зустрічає друзів із хлібом-сіллю, підносить його на вишитому рушникові. Адже рушник — наш оберіг. Це вже стало нашою давньою традицією, звичаєм. Українці своїм обов’язком вважають нагодувати людину, яка зайшла до хати, дати напитися перехожому. Так повелося з давніх часів і дійшло до нас. Це говорить про високу культуру нашого народу.
Наш народ дуже майстерний. Він уміє багато чого робити, може здивувати людей витворами мистецтва. Адже чого тільки наші люди не вміють робити! А все тому, що з сивої давнини українці любили вчитися і були грамотними завжди. У кожній родині цінувалися знання, кожен прагнув знати якомога більше. Було обов’язковим, щоб діти вміли читати й писати. Люди добре знали, що дитину вчити треба змалку, бо: «Чого Івась не навчиться, того Іван знати не буде». Наші люди гончарі, можуть плести з лози меблі. А жінки і вишивають, і плетуть, і прядуть. Українку по вишивках і чарівних рушниках-оберегах упізнають в усьому світі. Українська жінка і сорочку синові вишиє на щастя, і рушника на долю. Тому рушник і став синам та донькам оберегом, бо це — сама материнська любов і щира молитва, що оберігають її дітей від біди в далеких дорогах.
Українці — світлі душею люди, мов діти. Вони вміють бачити і творити красу. Тому серед них так багато поетів, співаків, художників, казкарів…
Україна – держава європейська. Вона представлена в усіх європейських організаціях, співпрацює з ЄС, громадяни України працюють у країнах Європи. Україна має своє мистецтво, яке має європейський характер. Україна є частиною Європи. Ми повинні все робити, аби прискорити вхід у європейську співдружність. А це можливо лише за умови, що разом будемо збагачувати Україну, дбати про її авторитет, підвищувати добробут громадян.
   Як відомо, розбудова української держави, ставить на порядок денний надзвичайно важливе і невідкладне завдання – виховання справжнього громадянина і патріота рідної землі. Лише люди, безмежно віддані українській національній ідеї, здатні відстояти незалежність, соборність України, вивести її з тимчасових соціально – економічних труднощів на шлях прогресу і процвітання.
   З огляду на це побудова нового демократичного, гуманного суспільства, яке орієнтується на високі національні і загальнолюдські цінності.
Цінність — будь-яке матеріальне або ідеальне явище, яке має значення для людини чи суспільства, заради якого вона діє, витрачає сили, час, гроші, здоров'я тощо, заради якого вона живе.
(Презентація свого друга)
Кожен учень бере будь- яку «цінність», вручає її тій дитині, якій на його думку вона притаманна.
Терпіння

повага
чесність (правдивість, щирість)

креативність
вимогливість

впевненість у собі
сміливість у відстоюванні своєї думки, поглядів
самоконтроль (стриманість, самодисципліна)

ініціативність

саморозвиток
активність

позитивне настроювання
доброзичливість
толерантність

відповідальність
об’єктивність

довіра

творчість (можливість творчої діяльності)

Учитель :  ЯКІ ЦЕ – ЄВРОПЕЙСЬКІ ЦІННОСТІ?
Європейські цінності – це загальнолюдські принципи і норми життєдіяльності людини, суспільства й держави. Важливо, що в європейському житті існує повага й прагнення до повного дотримання цих цінностей. Основними нормами й принципами функціонування європейської спільноти є: демократія,мир, верховенство права, рівні умови для всіх, побудова суспільства турботи й справедливості, повага до себе й інших, повага до етнічних і культурних.
Перегляд відеоролика  «Європа починається з тебе» та « Всі ми одна родина». (https://www.youtube.com).
Учитель
Процес становлення незалежної демократичної України з її прагненням стати повноправним членом європейської спільноти передбачає всебічне утвердження в суспільному та індивідуальному бутті цивілізованих норм життя на основі загальнолюдських цінностей та духовних, моральних і культурних засад життя українського народу. Тому кожен вас повинен мати  не тільки  необхідні компетенції,  ґрунтовні знання з різних предметів, а  й бути гідним громадянином, патріотом своєї держави; інтелектуально розвиненою, духовно і морально зрілою особистістю, яка  готова протистояти викликам глобалізації життя.
У глобальному світовому суспільстві молодь не повинна втрачати свою індивідуальність, глибоке відчуття єдності з українським народом, повагу до його духовних, моральних і культурних надбань. (Ціннісне ставлення особистості до суспільства і держави,до людей,до природи,до мистецтва,до праці,до себе,до надбань інших).
Вправа(що таке цінність). Діти отримують маркери та папір,на ньому записують,що для них є цінність.
-           активне діяльне життя (повнота й емоційна насиченість життя);
-           життєва мудрість (зрілість думок і здоровий глузд, що досягається життєвим досвідом);
-           здоров'я (фізичне і психічне);
-           цікава робота;                          
-           краса природи і мистецтва (переживання прекрасного в природі й у мистецтві);
-           кохання (духовна і фізична близькість з коханою людиною);
-           матеріально забезпечене життя (відсутність матеріальних ускладнень);
-           наявність хороших і вірних друзів;
-           суспільне покликання (повага колективу, товаришів по роботі);
-           пізнання (можливість розширення своєї освіти, кругозору, загальної культури, інтелектуальний розвиток);
-           продуктивне життя (максимально повне використання своїх можливостей, сил і здібностей);
-           розвиток (робота над собою, постійне фізичне і духовне вдосконалення);
-           розваги (приємне, необтяжливе проведення часу, відсутність обов'язків);
-           свобода (самостійність, незалежність у думках і вчинках);
-           щасливе сімейне життя;
-           щастя інших (добробут, розвиток і вдосконалення інших людей, всього народу, людства загалом);
-           творчість (можливість творчої діяльності);
-           впевненість у собі (внутрішня гармонія, свобода від внутрішніх протиріч, сумнівів).
-           акуратність (охайність), порядок у справах;
-           вихованість (хороші манери);
-           високі запити (високі вимоги до життя і високі домагання);
-           життєрадісність (почуття гумору);
-           старанність (дисциплінованість);
-           незалежність (здатність діяти самостійно, рішуче);
-           непримиренність до недоліків у собі та інших;
-           освіченість (широта знань, висока загальна культура);
-           відповідальність (почуття обов'язку, уміння тримати своє слово);
-           раціоналізм (уміння розсудливо і логічно мислити, приймати обдумані, раціональні рішення);
-           самоконтроль (стриманість, самодисципліна);
-           сміливість у відстоюванні своєї думки, поглядів;
-           тверда воля (уміння настояти на своєму, не відступати перед труднощами);
-           терпимість (до поглядів і думок інших, уміння прощати іншим їхні помилки);
-           широта поглядів (уміння зрозуміти чужу точку зору, поважати, звичаї, звички, смаки інших);
-           чесність (правдивість, щирість);
-           ефективність у роботі (працьовитість, продуктивність);
-           чуйність (дбайливість).
Учитель.
Отже, сучасний українець  завжди тішить око оточуючих. Але кожен з нас мусить слідкувати  за таким:
• спілкуванням;
• поведінкою;
• манерою вдягання;
• душевним спокоєм (тобто звертати увагу у світі не лише на гроші);
• цінністю родинного вогнища. Думаю з таким набором пам’яток, сучасний українець стане взірцем цивілізованого громадянина для всього людства.
   Молодь будь-якої країни творить її майбутнє: мріє, забігає наперед, будує грандіозні плани і проекти. Саме в лавах теперішньої молоді перебувають ті, хто завтра стане біля керма держави. Вам належить будувати сучасну Україну та керувати нею. Зараз у кожного з вас є можливість активно працюють у громадському русі, ви майбутня еліта нашого суспільства, повинні формувати лідерські здібності, щоб  ефективно працювати в обраній сфері суспільного життя.
Учитель:
Сучасний українець: який він насправді?
Вправа( учні разом з батьками описують,яким має бути сучасний українець)
Висновок
Учитель:
 Гідна самореалізація людини — мета цивілізаційного розвитку України.
    Під гідною самореалізацією можна розуміти розкриття життєвого потенціалу людини в тілесному, творчому й духовному вимірах, що робить її креативною, а тому корисною для сучасного інноваційного суспільства. Така самореалізація органічно поєднує індивідуальні та комунікативні можливості людини. Гідна самореалізація означає діяльність, яка не лише розкриває здібності людини, здійснює її цілі й цінності, а й приносить задоволення її потреб та потреб її родини.
    Гідно самореалізована людина є щасливою — і в професії, і в родині, і в соціальному громадянському просторі. Така людина вступає у відносини, здатні створювати відкрите демократичне суспільство, яке не знищує свободу в обмін на "щастя", а робить економічну, політичну, духовну свободу особистості умовою свого розвитку.
Висновок:
         Отже,проаналізувавши сьогоднішній урок ми з впевненістю можемо сказати,що ми гідні бути європейцями і представляти нашу країну,адже для цього в нас є абсолютно все,просто потрібно це показати з гідністю та впевненістю.
Підсумкова вправа(діти отримують шаблони долоньок, на яких пишуть відповідь на запитання «Що я можу запропонувати європейцям?»)
Давайте всі разом напишемо наші можливості,які ми ж самі їх втілимо в реальність і покажемо всьому світу!

Комментарии

Популярные сообщения из этого блога

Виховна година 8 клас